Ηλίας Καρράς - Η διαλεκτική ανάπλαση του ορατού

O Ηλίας Καρράς γεννήθηκε το 1973 στη Ρωσία. Είναι απόφοιτος της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών, με καθηγητές την Ρ. Παπασπύρου και τον Μ. Σπηλιόπουλο, και του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (Τεχνολογία Γραφικών Τεχνών). Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις ενώ έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ατομικές Εκθέσεις

2013 Η αλχημεία της μορφής, Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

2011 Το χρώμα του γυμνού, Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

2008 Η δύναμη του ορμέφυτου, Art Gallery της οδού Πρωτογένους, Ψυρρή

2005 Ανθρώπειον έλιγμα, VR Gallery, Πλάκα, Αθήνα

2004 Μορφές ΙΙ, Κύθηρα

2003 Μορφές, Σκιάθος


Διαθέσιμα έργα

STMTS (Σταμάτης Μήτσιος)

STMTS (Σταμάτης Μήτσιος)
Γεννήθηκε το 1993 στην Αθήνα.
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Τελειόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ)

Ατομικές εκθέσεις:

2016
- "Διασχίζοντας τις γραμμές" - Αίθουσα Τέχνης Αθηνών - Αθήνα.

 

Ειδικές ατομικές συμμετοχες:

2015
- "Α.Τάσσος 1914-1985" - Μουσείο Μπενάκη - Αθήνα


Ομαδικές εκθέσεις (Επιλεγμένες):

2016
- "Καλοκαίρι 2016" - Αίθουσα Τέχνης Αθηνών - Αθήνα.
- ART UP - Σύγχρονη Φουάρ Τέχνης  - NextStreet Gallery & Modus Art Gallery (STAND D401) - Λιλ, Γαλλία.

2015

- "Declare" - (2.Three) NextStreet gallery - Παρίσι, Γαλλία
- "Καλοκαίρι 2015" - Αίθουσα Τέχνης Αθηνών - Αθήνα
- "43 Voices" - Arts@Large - Μιλγουόκι, ΗΠΑ

2014
- "The Street Is My Gallery" - National Hellenic Museum -  Σικάγο, ΗΠΑ
- Miami Art Basel - Avant Gallery - Μαϊάμι, ΗΠΑ
- "No Respect" - Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών 'Ιδρυμα Ωνάση - Αθήνα

2012
- "The 4th annual pictures & furniture exhibition" - Miami Art Basel - Avant Gallery - Μαϊάμι, ΗΠΑ

 

Χρήστος Κάλφας 2017

 

Η Αίθουσα Τέχνης Αθηνών εγκαινιάζει στο χώρο της την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017 την έβδομη ατομική έκθεση ζωγραφικής του Χρήστου Κάλφα με τίτλο: “Sous le tapis...nos emotions” Η μυθοπλασία του Χρήστου Κάλφα και αυτή τη φορά δεν απομακρύνεται από τις σταθερές τού δικού του φαντασιακού κόσμου που πάντα υπαγορεύει με ευφάνταστο τρόπο μια περιπλάνηση και πλάνη ταυτόχρονα. Ωστόσο σε αυτές τις εικόνες φαίνεται να θέλει να οδηγήσει το θεατή -με πολύ μεγαλύτερη σαφήνεια από ότι παλαιότερα- σε επίπεδα σημασίας και αναφοράς σε σχέση με τις κινήσεις των πτυχώσεων της μνήμης.

Ο ίδιος ο καλλιτέχνης αποφάσισε να ονοματίσει αυτή τη σειρά έργων του «Sous le tapis... nos émotions», θέλοντας μάλλον να σηματοδοτήσει τον κρυπτικό και μεταφορικό χαρακτήρα αυτού του συνόλου, όπως και σε κάθε έργο έδωσε έναν χαρακτηριστικό τίτλο.

Ένα τέτοιου είδους ζωγραφικό τερτίπι με την εύγλωττη ησυχία των εικόνων του καλλιεργεί αναμφίβολα μιαν ατμόσφαιρα συγκέντρωσης και ρεμβασμού, ηρεμίας και γαλήνης και μάλλον δεν απέχει καθόλου από αυτό που ονομάζουμε "αναζήτηση του χαμένου χρόνου".

Το βλέμμα παγιδεύεται μέσα σε χρόνο στατικό, προσπαθώντας να εστιάσει στις αποσπασματικές εικόνες αλλοτινών εποχών, τις γεμάτες γοητεία κυρίως λόγω των αντιθετικών: μνήμης/ήθης, σημαντικού/ελάσσονος, στιγμιαίου/διαρκούς, διάφανου/χρωματιστού, εύθραυστου/σταθερού και αναλλοίωτου....

Ανάκληση στιγμών, λοιπόν, κυρίως από τη μικρή ιστορία, σαν tableaux vivants ιδιωτικού ρεπερτορίου, που υποδηλώνουν έναν τρόπο παρατήρησης και συμπεριφοράς του δημιουργού τους κι ίσως να αποτελούν στάσεις και στάσιμα από ψυχογραφίες της προσωπικής του εμπειρίας, ακόμη να δηλώνουν και κάτι σαν "μεθύστερο βίωμα".

Αναμφίβολα πρόκειται για έναν σύγχρονο, ιδιαίτερης λεπτότητας εικαστικό χειρισμό που ανακαλεί με νοσταλγικό τρόπο το παρελθόν, δημιουργώντας αρχειακό υλικό προς την κατεύθυνση περισσότερο μιας pop αντίληψης, ενώ δε λείπουν και υπαινιγμοί από τις κατακτήσεις του ουμανιστικού πολιτισμού. 

Ένα δειγματοληπτικό ρεπερτόριο εν τέλει όπου τα σκηνοθετημένα στιγμιότυπα αν και αναγνωρίζονται με ευκολία, δίνουν και μια αίσθηση του ανοίκειου, καθώς η εικονοποιία τού ζωγραφικού montage τα προσαρμόζει σε συνθήκη πλασματικού λόγου από όπου δε λείπουν σουρεαλιστικά στοιχεία.

Οι παρα/απο/πλανήσεις του Χρήστου Κάλφα, αναπαραστάσεις και αλληγορίες μαζί, τονίζοντας με το ηλεκτρισμένο κίτρινο τα θεματικά τους επεισόδια, φωτίζουν τις επιλογές/σταθμούς μιας υποκειμενικής περιήγησης στις παρυφές τόπων/τοπίων στην γκρίζα περιοχή.

Η έκθεση συνοδεύεται από κείμενο της Θάλειας Στεφανίδου

Νέλλα Γκόλαντα - Η εμπλοκή του χώρου: από τα Χαρακτιά στα Κατοικημένα Γλυπτά Τοπία

 

Νέλλα Γκόλαντα, Γλύπτης Αστικού Τοπίου (Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών 1965 – Χαρακτική, Τέχνη Ψηφιδωτού και Βιβλίου), Πρώτο επίτιμο μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Αρχιτεκτόνων Τοπίου (2008): από το 1972 τα έργα της στο δημόσιο χώρο έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί σύμφωνα με ολιστική προσέγγιση, δίνοντας έμφαση στον εξανθρωπισμό του περιβάλλοντος χώρου και την άρση του αδιάφορου “τοπίου” των σύγχρονων μεγαλουπόλεων και αποτελούν  εφαλτήρια για την ανάπτυξη βιωματικών σχέσεων μεταξύ ανθρωπογενούς, φυσικού και ιστορικού Τοπίου. Έργα της, “Κατοικημένα Γλυπτά Τοπία στο Δημόσιο Χώρο” όπως : “Η Κεντρική Πλατεία Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο” (1976 – 1978) καθώς και η φυσική προέκτασή της προς τη μεριά της θάλασσας “Η Γλυπτή Προκυμαία Φλοίσβου” (1984 – 1986), To Γλυπτό “Θέατρο” του λατομείου Αιξωνής στο Δήμο Γλυφάδας (1984 – 1992), “Tο Πείραμα της Λάρισας - Ο Γλυπτός Ποταμός - Αναπτύσσοντας Κώδικες Νερών στο Κέντρο της Πόλης της Λάρισας” (1992 – 1998 & 2006), έτυχαν, από πολύ νωρίς, θερμής υποδοχής, τόσο στην Ευρώπη (Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα) όσο και αλλού (Ιαπωνία, Βραζιλία κ.α.), από εξειδικευμένες αρχιτεκτονικές εκδόσεις και ανακοινώσεις καθηγητών και κριτικών, καθώς διέκριναν σε αυτά πρώιμα στοιχεία του προβληματισμού, για το νέο τρόπο καλλιέργειας μέσω της τέχνης και διείσδυσης της στην καθημερινότητα των μεγαλουπόλεων.

Μαζί με την Αρχιτέκτονα Ασπασία Κουζούπη  αποτελούν, από το 1996, την ομάδα Γλυπτά Αρχιτεκτονικά Τοπία. Ανάμεσα στα πιο δημοσιευμένα έργα τους είναι : “Λατομεία Διονύσου : Ανοιχτό Μουσείο Παλαιάς Λατομικής Τέχνης” (1994 – 1997) (Φιναλίστ για το βραβείο Rosa Barba του 2000 στην 1η Biennale Τοπίου της Βαρκελώνης), “Αττική Οδός – Δυτική Περιφερειακή Υμηττού – Επανίδρυση της διαταραγμένης σχέσης μεταξύ του Φυσικού και Ανθρωπογενούς Τοπίου κατά μήκος του ισχυρού οδικού έργου” (1999 – 2003 & 2005)(Φιναλίστ για το  European Prize for Urban Public Space του 2004), “Κεντρική Πλατεία Γλυφάδας” (2006 – 2008)

Η Γκόλαντα έχει λάβει μέρος σε πολλές εκθέσεις διεθνώς και ιδιαιτέρως σε γνωστές Biennale όπως : στη Μεσογειακή Biennale του 1971 (Βραβείο με τα έργα της σειράς χαρακτικών “Ελληνικός Χώρος”), Biennale του Sao Paolo 1973 με τα χτιστά έργα της – “Προτάσεις για τον Eξανθρωπισμό του Δημόσιου Χώρου”, Μεσογειακή Biennale Αλεξάνδρειας 1983, 1η Biennale Τοπίου Βαρκελώνης 1999, 3η Biennale Τοπίου Βαρκελώνης 2003, 4η Biennale Τοπίου Βαρκελώνης 2005, 10η Biennale Αρχιτεκτονικής Βενετίας 2006, 6η Biennale Τοπίου Βαρκελώνης 2010, 7η Biennale Τοπίου Βαρκελώνης 2012, Triennale

 

 

Athens Art Gallery, Γλύκωνος 4, Πλατεία Δεξαμενής, 106 75 Αθήνα, Τ. 210 72 13 938  -  F. 210 72 58 216

κατασκευη ιστοσελιδων - XTD

 

 

   

 

 

© 2016 Athens Art Gallery

all rights reserved.

κατασκευη ιστοσελιδων - XTD